OMG

Så.Sjukt.Bra.

Herregud säger jag bara. Den släpps imorrn, redan en ny favorit! OMG skivan kommer bli grym. ♥


Grodhoppning!

I lördags var det grodhoppning. En bana med 8 hinder ute i padocken, 40-60 cm. De flesta hinder låg på 55 cm.
Jag kände mig sjukt taggad, men var så nervös så det kändes som om jag skulle spy...hehe.

Spectrum (eller Späckhuggaren som han tydligen kallas fr.om lördag) kändes väldigt pigg, han tyckte det var superskoj! Vi värmde upp i skritt,trav,galopp runt banan. Fick knappt stopp på honom en gång i galoppen. Så kul att se att killen hade det så roligt! Framhoppningen var först ett litet kryss som alla hoppade på två gånger var i trav, och sedan höjdes det till ett räcke på ca 50 cm som vi fick hoppa i trav eller galopp två gånger. Min plan var att hoppa räcket i galopp, men det kom alltid en häst i vägen så då blev det trav över...

Fick stå och vänta två starter innan det var våran tur. Nu var tackochlov nervositeten borta,nu kör vi! Styrde upp mot hinder nummer 1 i trav, och sedan landa i galopp. Valde att rida in i trav för att vi hoppat fram i trav. Fick en sjukt ful och snäv sväng till 2. Men omhoppningshäst som man red så anpassde han det superbra och hoppade jättefint över ändå. Red sedan 3,4 och 5. Det gick superbra, Spectrum tyckte det var superkul! Red sedan mot 6, som stod lite snett. Fick även där en sjukt dålig sväng så han hoppar av lite konstigt vilket kör att jag håller på att ramla av efter hindret... Men jag lyckades klamra mig fast och fortsatte i galopp mot 7. Där tappade jag helt ytterskänkeln och han smet förbi. Helt mitt fel. Gjorde en volt, kom i galopp och han hoppade över. Han hoppade sedan snett i luften över hindret, så vi kom jättekonstigt mot 8. Men då vart jag bestämd och tog mer i ytter, då kom vi jättebra till 8 som han hoppade jättebra över.

Alla snäva svängar och fula vägar är jag inte stolt över, red jättedåligt p.g.a nervositet som tydligen inte hade släppt... Men det är första gången jag rider en sån stor bana så det vart lite krångligt med hinderna som stod "snett" mitt i en kurva. Men som A sa till mig: "Ni kom ju runt!" Haha och det är ju sant :D Är supermeganöjd. Det var så grymt kul så jag kunde ha hoppat banan 10 gånger till! Så kul har jag inte haft på jättelänge på en hoppbanan! Och Spectrum var underbar att hoppa, det verkar ju vara en liten hopphäst i den hästen ♥^^ Jag kände mig så trygg på honom, och han litade på mig, och hoppade i de svåra svängarna ♥ Underbara ponny.

Riktig hiss till denna grodhoppning också! Det var nästan som en P&J, inte alls 5 enkla hinder i ridhuset denna gången, utan nu var det riktiga hinder ute i padocken :)

Riktigt kul var och jag är så glad över duktiga ponnyn!









PS: Vill ni se film?


På väg

Sitter just nu och väntar, till 10 åker jag till stallet. Hoppningen startar 12 :) Efter det, dra hem fort, köpa tårtgrejer på vägen, baka tårta när jag kommer hem, packa, och sen dra till hamres övernattning.

Hörs imorrn! :)

Vi blir blåa idag...


"Grodhoppning"

Anmält mig och Spectrum till "Grodhoppning" på lördag. Igentligen hoppträningstävling för nybörjare/mindre, men då de höjt upp till 60 cm så anmälde jag oss som en hoppträning :) Valde mellan Spectrum och Drutten, men Drutten var upptagen så då blev det Spectrum.

Känner att jag behöver lite hoppträning, hoppningen går verkligen inte bra för mig just nu. Så ska bli superkul att testa att hoppa Spectrum på bana!

"Nämen tja Alfred!"

Måste hitta någon som vill filma eller fota också...


Skogsmulle

Hade orientering idag på idrotten/i skolan. Sjukt stor skog, och karta med fält,hus och allt...

*Vi klättrade upp på "berg"
*Hoppade över beckar med massor av lera och vatten
*Gick säkert 2 mil, fick döspringa tillbaka för att hinna med bussen
*Gick runt heeeela kartan
*Gick igenom sammanlagt två skogar och två fält
*kom tillbaka 2 min innan bussen skulle gå.
*Bussen går ändå och jag springer efter för att stoppa den.
*Vi missar bussen hem -.-
*Allt detta i +32 grader.

Dö.

Bäst att vi får bra betyg för detta alltså... Ett tag trodde vi att vi skulle dö ute i vildmarken haha, men det var sjukt kul.

Arkivbild

Några bilder på sötisen








Putsa,putsa,putsa

Gårdagen var stallfia,kolla på snygga tävlingshästar och putsade Spectrums träns. Seriöst, det tränset måste putsas 2-3 gånger veckan, usch vad det såg ut :S

Åhh man blir så avis på alla fina ponnysar, såg en ponny som nog var en av de finaste ponnyerna jag sett i mitt liv...
Åhh vill också ha en egen ponny :(

Stod och putsade i över 1,5 timme, så nu är det rent :P


Hmm..


Oj,oj glömt att blogga (a) Men har haft fullt upp med kaniner och annat :P

I helgen blir det stallet på lördag, stallfia (-.-) och kolla på snygga tävlingponnyer.. Sen blir det en helhelg med ponnyn!
Många nya bilder kommer komma upp också. Tyvärr är bloggningen lite dålig de dagarna som jag inte är i stallet, det är ju i stallet jag finner all inspiration och det är ju stallet jag tycker om att skriva om.

:)


Någon som testat denna?

Torrschampo

Bildkälla


Badhuset

Badhuset idag med Cissi. Simmat dumt skolprov.. 500 m bröst och 250 m rygg, är inte bara lite trött i benen :P
Haha, många kallsupar också. Men jag antar att det hör till : )


Bjuder.. -.-


Ett år på torsdag

Det går alldeles för fort ♥

Oj oj oj

Matte är så stolt över sina ninisar! Var ett lyckorus igår + att vi hade gäster så blev tyvärr ingen bloggning. Om ni vill läsa om gårdagen kan ni klicka här :)

Idag var min plan först att åka ut en sväng till stallet, men åker dit på ons som vanligt och sedan lör-sön.


Besök,tävling och depp

Har varit ganska deppig de senaste två dagarna p.g.a lite saker som hänt så har inte känt alls för att blogga.

Men idag fick vi gäster hem till oss och imorrn drar jag på en heldags hopptävling med kaninerna! :D Hoppas att två vissa skruttisar klassar upp sig till msv.

Så nu vet ni!

På söndag blir det stallet, sköta om min fläckiga ponny. Även stallet på onsdag och torsdag.


Beroende

Denna låten. Jag är beroende.
Fast ni behöver inte kolla på videon haha, lyssna bara : )

Jaha...

Snacka blickar och "skit" man får för att man helt plötsligt har skötar"stämpeln" på Spectrum i stället för Drutten...
Amanda förstår i allafall

Markarbete ikväll

Med Spectris ♥

Schampo

Schampot jag köpte i lördags. Så nu hoppas jag att det är lika bra som alla säger, haha ^^



Shoppinglista Strömsholm

Förra året hade jag inget som jag köpte, eller jo en keps. Men i år börjar redan listan bli lång :P
* Handskar 
Bildkälla
*Magic Brush grön/blåa 
Bildkälla
* Stövelstrumpor ljusblåa och säkert någon mer rolig färg 
Bildkälla
* Keps med något roligt tryck, tradition! En text om hamre måste det vara denna gång. 
Igentligen skulle jag vilja ha två st...
* + en hemlig grej....

Helt sjukt!

Det är bara ca 1 månad kvar till Strömdholmstävlingarna 2012 startar! Det är ju helt sjukt! :D
Herregud, blir helt tokig bara jag tänker på det. Det är seriöst bästa helgen på hela året! Mina två stora intressen, hästarna och kaninerna, på samma helg! Ska tävla med kaninerna både lördag och söndag, och sen Strömsholmstävlingarna i sig vet ju ni hästmänniskor hur det är. Awsome!
Min Skorpis på strömsholm förra året

Ca 2 timmar...

... var jag hos Spectrum idag! Synd att jag inte hade någon polare i stallet, var perfekt väder att ta ut hästarna till stocken.
Storrykt och fotomys, haha. Ryktade honom "utåt" i över en timme. Han var så söt när han bara stod där och liksom "ska du borsta snart?"
Sen när man gick därifrån när han var vänd tillbaka igen stod han och kollade efter mig och ville mysa mera, mysponnie.

Några söta bilder från idag :')






Så här ligger det till

"Vaddå är du skötare på Spectrum nu?"

"Varför sköter du inte om Drutten?"

"Har du dissat Drutten eller? :O"

"Eller sköter du om båda?"

"Vem av dem ska du välja?"

"Jag trodde du gillade Drutten!"

o.s.v o.s.v...
Jag älskar Drutten. Och tycker sjukt mycket om honom. Jag har varit skötare på honom i ca 1 år, och jag har trivts jättebra med honom.
Spectrum har jag alltid gillat. Dock inte i spiltan... Men nu senaste tiden har han blivit så mysig i spiltan så jag gav honom en chans. Och jag blev helt "kär"! Gud vad jag gillar denna ponny! Jag kände på en gång att jag ville sköta om honom, så jag blev "skötare" på både Drutten och Spectrum, mina två favvisar. Men nu på senaste tiden har jag insett att tiden inte räcker till och att det är bättre om jag sköter om en häst 2-3 dagar i veckan istället för att varje häst bara får 1 dag i veckan. Men valet har varit svårt och det är det fortfarande. Jag gillar ju båda så mycket :(
Men jag bestämde mig nu för att börja vara skötare på Spectrum. Eller skötare. Det är bara ett ord, en "stämpel", men jag har "rätten" att sköta om honom de dagar jag vill nu iaf.
Så tillsvidare är jag skötare på Spectrum. Det är ett test, känner jag att jag saknar Drutten så får jag göra ett nytt val, men just nu känns Spectrum bäst, och det känns som om han behöver en skötare mest till.
Så nu vet alla ;D


PS. Var minst 5 pers som kom fram till mig förra helgen när jag stod och ryktade Spectrum och ställde dessa frågor. Får man inte rykta en annan häst eller? :P


Så vacker bild, jag vet :P


Dagens planer

Töntig rubrik, jag vet.

I dag åker jag hem till en f.d klubbmedlem i MKH för att hoppträna lite med mina skruttisar! :)
Får bara hålla tummarna för att en viss brunstig hona kan hålla sig i skinnet...


Före & Efter

Haha skillnad?

Putssvampar


Stalldag

Riktigt intressant skötarkurs igår, lärde mig mycket nytt! Sedan fick ponnyn sig en storrykt och blev faktiskt riktigt ren. Jag fick skorna och chapsen putsade och ryktlådan städad.

Det var synd att det blåste så mycket, annars hade vi tagit ut dem till stocken!

Inte den vackraste bilden jag vet... Men det var en testbild efter att kameran rastat i stengolvet :/



Vad vore man utan er stalltjejor?

SVAR: En ensam tjej i ett ridhus.

Ni ska veta: NI ÄR BÄST!


Pass

Var hos polisen i eftermiddag och fixade passet till London. Bilden blev sämst. Man fick inte le och man var tvungen att ha munnen helt stängd och stirra rakt fram. Jag såg ut som ett lik med fräknar på bilden...

Sen har jag bara varit hemma på eftermiddagen, käkat pizza och tagit hand om mina kanin skruttisar.
Vad har ni gjort idag? :)


Lördagsplaner

På lördag åker jag till stallet för skötarmöte. Kurs om sårskador och liknande så riktigt lärorikt eftersom att många hästar har småsår hela tiden.

Efter kursen hade jag och Amanda tänkt ta ut hästarna till stocken :) Blir förmodligen ett bad vid stocken, om vädret tillåter.
Ska göra ponnyn/ponnysarna riktigt fina. Förmodligen tar jag från och med lördag bara hand om en häst... :( Men då kommer jag att ha mycket tid att ägna åt den hästen. Så nu ska den ponnyn bli fin!

Gammal bild på mig och herr Druttsson vid stocken



Hur ska jag kunna välja..

Kommer ångra mig hur jag än gör
 </3


Nu ska ponnyn bli ren

I morgon drar jag en sväng till Glada och Granngården. Nytt schampoo behövs, mitt är helt slut.. Och sen hade jag även tänkt testköpa GreenClean som jag har hört är väldigt bra mot kissfläckar. Spectrum var full av kissfläckar i går...
Så nu ska allt ponnyn bli ren!
Bildkälla
Bildkälla

Jag är tillbax!

Efter denna bloggpause -  eller det kanske inte var en bloggpause men jag behövde ett par dagar på mig att hitta lite ny inspiration. Och nu är jag full med idéer så nu startas bloggen upp igen! :)
Så jag hoppas ni diggar det ;D

RSS 2.0