test



Läget

Hejsan! Nu var det länge sedan jag uppdaterade här, men jag kände att jag behövde/behöver en pause från bloggen. Sen har all min inspiration helt försvunnit. Men lugn bara lugn, jag kommer tillbaka snart och sen kommer snart en liten överraskning som jag tror att ni kommer gilla ;D

Kan säga en sak: Det här med att blogga ensam har jag verkligen tröttnat på,haha.
¨
Hörs någon dag!


Mys med ponnysar

Druttsson är på extra myshumör nu när han inte går några lektioner. halt + strålröta tror jag det är? :(
Och Spectrum har verkligen tagit mig med "storm", riktig mysponny! Efter lektionen i söndags stod han jättelänge med sitt huvud i min famn i ridhuset och när jag ryktade i förrgår la han huvudet i min famn och bara njöt så fort jag ryktade honom på halsen ♥


Spectrum ♥

Stallfieridning igår, på Spectrum. Valde att rida barbacka, haha tre år sedan jag red barbacka senast så jag passade på.

Åhh så sjukt mysig han var! Grymt underbar att rida barbacka på. Dressyrlektion var det med serpentinbågar och "sick sack" skänkelvikningar.

Det tog ett tag innan jag vande mig vid att jag faktiskt red barbacka :P Vilket gjorde att det var jättesvårt att hålla igång energin som Spectrum måste ha för att det ska fungera. Jag koncentrerade mig liksom på fel sak.
Ställningen i serpentinbågarna gick helt okej, galoppen som vi sedan gjorde efteråt var helt underbar! Lite seg i hörnen som han alltid är men jag fick men en riktigt härlig första barbackagalopp! (har aldrig galopperat så här mycket barbacka förut..).

Sicksack skänkelvikningarna var som ett sicksack-mönster mellan C och A. Först flytta åt höger (vänster skänkel) och sedan flytta åt vänster (höger skänkel) o.s.v
I början stretade han mest och ville inte alls, men han blev superfin i slutet! Duktiga Spectrum! :D Fick kommentaren att han var en dressyrponny och att han gick superfint.
Låter som värsta skryt... men det känns bra för att vara Spectrum ;D

Underbara ponny, blir mer och mer "kär" för varje gång, denna lektion var minst lika underbar som den förra <3



Samma bild som alltid - men den är så fin :) Foto: http://sjoblom.blogg.se


RSS 2.0