Min hårvård (stavas det så?)

Jättefin rubrik? :)
Tänkte berätta lite hur jag gör med mitt hår vid varje dusch och efteråt, dett ger ett superbra resultat på mig.

1.Schampoo
2.Balsam
3.Inpackning
Vanlig dusch helt enkelt
4. Spraya håret med balsamspray
5.Sätt upp i fläta
Nästa dag (sov med flätan)
6.Ta ur flätan och spraya med balsamspray
7.Borsta!

Många hårtips idag, och med det säger jag God natt.


Bjuder på denna eistienliknande bilden - bad hair day.

Jag vet hur det känns

Tänker på dig kompis ♥


Tips till dig med torrt och slitet hår

 
Efter att ha sett dessa produkter på TV (jag vet, man ska inte gå på reklamfällor) så bestämde jag mig för att testa en flaska schampoo och balsam.
Jag har ALLTID haft problem med mitt hår. Det är väldigt tjockt och blir lätt slitet när jag borstar det. Och av det slitna blir håret torrt.

Schampoo + balsam + inpackning + en annan flaska som jag inte har testat och som jag inte vet vad det är, ingår i "Sunsilk Co-CREATIONS". Dem ingår i en collektion där varje flaska och serie har en funktion på håret. Det finns t.ex för volym och för färgat hår.
Jag använder DAMAGE och den är framtagen av den världsberömda frisören Thomas Taw som är expert på skadat hår (så säger dom på reklamen ivarefall). 
Tog några veckor innan schamoot och balsamet fungerade, och OJ vilken skillnad,håret blev alldeles lent!

Sen bestämde jag mig för att testa inpackningen. Bara man tar inpackningen i håret känner man skillnaden. Håret blir lent,enklare att borsta och inte alls lika torrt.
Så för mig fungerade dessa produkter FANTASTISKT! Personer har t.om gått fram till mig och sagt vad fint mitt hår har blivit den senaste tiden. Och det är ett bra tecken, inget mer lejonhår här inte! :)


Kör med egna bilder

Börjar tröttna på att använda google-bilder (förutom till ridutrustning) och använda bildkällor hela tiden. Och vem vet, någon kan ju ta illa om upp man "tar" deras bilder? Så har redan två inlägg på gång med egenfotna bilder, så blir det till det mesta :)
Bjuder på en bild på min sötis

Jag älskar det!

Nya collektionen från Hööks är riktig färgglad. Lite risk på "stick i ögonen" men ändå underbara färger! :D Finns även matchade lindor till. SUPERSNYGGT!

 

Schbraken finns här.


Lindorna finns här.
Alltihop från Hööks.

Lite småfix

Har lite småfix kvar innan denna bloggen blir 100%. Sidmenyn ska på plats,typsnitt på rubriker + kommentarslänkar ska ändras till ett typsnitt som passar bra på både Mac och PC. Bilderna i headern ska även flyttas lite till vänster och jag ska fixa kategoriskyltar.

Men att jag bloggar är väl huvudsaken? Kunde inte hålla mig helt enkelt,hihi :)


Ikväll har jag...

... gjort Tyskaläxan √
... ätit kakor √
... jagat min lillebror √
... städat mitt rum X
... borstat håret X
... filmat min buskanin som hade race i rasthagen √
... tittat runt på modebloggar och undrat över hur dom kan gå runt i 10-15 cm höga klackskor (det vill jag testa! :D) X

Vad har/ska ni göra ikväll? :)

Sedan vill jag dricka fanta också...

I hörlurarna idag




Mina kategorier

Dessa kategorier finns just nu på bloggen, lite halvknasiga, med jag hoppas att det är kul läsning =)


Vem är jag?

Om ni inte redan förstått det heter jag ida, en glad 98:are som började skriva på denna bloggen 30 jan 2012.

Jag startade denna bloggen för att dela med mig av min vardag och skriva om dagarna i stallet, det tokiga jag gör om dagarna m.m. Bloggen handlar alltså om min vardag,stallet,åsikter och allt mellan himmel och jord.

 

 

Förutom att sitta vid datorn är jag även aktiv inom kaninhoppning. Jag tävlar 1-2 gånger i månaden och har 4 kaniner. Läs mer om dem här där jag skriver om dem varje dag, mina ögonstenar ♥

 

 

Drutten, sköthästen jag har är en D-ponny född 2005 och står på Hamre ridskola. Hos honom är jag 2 gånger i veckan, jag rider även 1 gång i veckan och ridningen är ett av mina största intressen.

Jag och Drutten gör framsteg, och han har lärt mig mycket inom ridningen och han är den hästen med störst personlighet som jag någonsin stött på. Han är en liten buse, men riktigt snäll och gillar att bli ompysslad ♥:)

 

 

Jag är lite speciell, galen skulle nog många säga. Men det värsta jag vet är när folk kollar ner på mig p.g.a det, jag har inte svårt till att säga ifrån, men sånt sätter spår. Jag har min egen stil,klädstil, och allmän stil helt enkelt.

I skolan springer jag runt med mina galna polare, övertalar lärarna att hämta en vattenmugg, eller sitter och diggar musik. Musik är något av det bästa jag med, partynisse som jag är (a)

 

 

Välkommen in till mig! :)

 

(klicka på bilderna för att få dem större)




Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0