Varmt!

Ridpass 8/2-2012 Häst: Speicin

 

I Onsdags var jag jättenära på att få rida Spectrum, men så blev det inte :(

Onsdagens ridpass var dressyr. I uppvärmingen kändes han pigg. Framåt och lyssnade bra. Vi gick in på volterna och började galoppera och jag fick så sjukt ont i benen! Jag vet inte vad det är, jag kanske spänner mig? Har fått så sjukt ont i benen senaste gångerna jag ridit :/ Haha, började även svättas som en gris, så jag fick ta av mig massa. Hade tagit på mig lite väl mycket kläder :P Men galoppen gick bra.

 

Sen var det skänkelvikningar från C-A och C-F. I vänster varv gick det helt okej, fick en bra skänkelvikning som jag var nöjd med. Han är väldigt svår, antigen tvärstannar han eller börjar backa med baken. I Höger varv gick det inte alls. Jag skjuter liksom ut mina höfter mot det hållet jag flyttar, så jag får en jättekonstig sits. Det måste jag träna på!


Nöjd med passet :)
Speicin

Kommentarer
Postat av: Carro

Sv: WHATA XD Den "/"skulle inte vara där, haha, piiiinigt xP xD

2012-02-13 @ 17:37:38
URL: http://carolinehedqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0