Jag och Spectrum

Tänkte berätta lite om hur jag upptäckte Spectrum på ridskolan, som just nu ivarefall delar plats med Druttsson. Underbara ponnisar ♥

Första gången jag red Spectrum var den 24/10-10, på en stallfieridning. Han var inte alls trevlig i spiltan, usch vad han höll på...
Det förta intrycket jag fick av honom var att han var otroligt mysig att rida, underbar trav. Men väldigt seg, som han är :P Men vi klickade ändå på något sett, fick jättebra kritik varje gång jag red honom,han kändes så kul att rida och vi klickade helt enkelt.

Sen dess red jag iprincip Spectrum JÄMT. Var ett tag som jag t.omtröttnade på att rida honom, jag fick honom HELA TIDEN. Men jag lärde mig ivarefall att rida honom och han kom högt upp på min favvo-lista.
Det enda som "förstörde" det hela var att han var så sjukt jobbig i spiltan. Var flera gånger som en ridlärare fick komma och ta ut han ur spiltan. En fick hålla i och en sadla/tränsa/borsta, för det gick helt enkelt inte. Jag ville bli skötare på honom, han var inte så populär så han hade ingen som tog hand om honom. Älskar verkligen den hästen, men inte ens jag tycker det är kul att ta hand om en megatjurig häst,men han förtjänar en skötare som tar hand om honom.

Men efter sommaren hände något, han blev mycket snällare i spiltan. Var några gånger som man fick hålla i hans huvud vid kratsning bara, men annars gick det jättebra.
Det var på senaste stallfieridningen som jag tesatde att vända på honom, för ett tag kom det "snören" även i nya. Och han blev helt underbar, bara stod och mös när man höll på med honom. Kan säga att det var på den senaste stallfieridningen som vi verkligen klickade. Sjävla lektionen gick helt okej, det har gått bättre. Men det kändes ändå så bra. Jag har hela tiden tänkt "jag har ju Druttsson" Men sen lektionen i söndags så kändes det ändå så bra.

Så äntligen känns det som om jag kan ta hand om honom på "riktigt". Han behöver verkligen någon som sköter om honom. Självklart är Druttsson fortfarande en favvo, men dessa två delar min första plats.

Colour of Spectrum ♥

Foto: Alexandra Sjöblom (länk)

Kommentarer
Postat av: a l e x a n d r a

sv; hihi jaa de tycker jag med han tog verkligen i där :D!

2012-02-09 @ 20:44:51
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: Tilda

Jättefin bild och jättesöt häst! :)

2012-02-09 @ 21:18:39
URL: http://ponnikanin.blogg.se/
Postat av: Ellinore

Sv: Tack! :D Jag tycker också att han var snygg i det :)

2012-02-09 @ 21:33:41
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: Sara- Hamreryttarna

Kul att någon vill ta hand om honom också, känns som att ingen tar hand om honom :)

2012-02-10 @ 16:25:21
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: Sara- Hamreryttarna

sv: Låter bra det! :) Han älskar att mysa, red ju han till betet i somras och han kan stå o gosa hur länge som helst typ XD

2012-02-10 @ 18:15:31
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: Sara- Hamreryttarna

sv: Haha jaaa :DD



Ja precis, de är ju bra det! :)

2012-02-10 @ 18:23:10
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0