Fina killen!

 

Stallfieridning 5/2-2012 Häst: Spectrum

 

 

Dressyr på schemat, och väntade mig att Spectrum skulle vara pigg för att han stått inne hela dagen. Men icke, hihi :) Vi värmde upp med ökning och minskning i skritt och trav, samt halter och en båge mellan M och F. Minskingen gick helt okej, och ökningen WOW vilken trav han fick! Wrooom :D I bågen mellan M och F var han väldigt svår i början med att ställa, lyssnade inte riktigt och var väldigt tung fram. Men i slutet lossnade det en aning och två gånger gick det riktigt bra.

 

Sen gick vi in på volter och körde galopp, vilet inte var någon stor hitt för Spectrum. Det tog minst två varv innan jag fick upp honom i någon galopp... Usch, jag red inge bra heller, det blev liksom bara pannkaka av alltihop. Men tillslut gick även det. Vi avslutade med skänkelvikningar i båda varven och oj så fin han blev i slutet i högervarvet! Vänster gick så där, men höger gick verkligen bra. Fick kommentaren att han nästan gick på tygeln, duktiga killen ♥

 

Det jag måste träna på till nästa gång och även det jag hade problem med var att jag får inte låta mig "bära" honom i galoppen. Han ska galoppera själv, inte ha någon på ryggen som sitter och skönklar på så att hon bir helt slut. Haha, kunde knappt andas efter galoppen :P La man till spöt på baken kickade han bara bakut, men några varv på volten fick jag han ivarefall att galoppera "själv", så det måste det tränas mer på. Dock måste man i bland "bära" han ett tag innan ändå.

 

Superfina killen ♥


Gammal print från i julas, jag måste verkligen fixa mer bilder på min sötis :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0